• A- | A | A+
  • Strona główna

    Uwaga, otwiera nowe okno. PDFDrukujEmail

    TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY

    Technik organizacji reklamy - zawód dla osób kreatywnych i odważnych. Atrakcyjny, nowoczesny i poszukiwany. Absolwent tego kierunku może w przyszłości kontynuować naukę na wyższych studiach, a następnie podjąć pracę, która będzie nie tylko satysfakcjonująca, ale przede wszystkim ciekawa i rozwijająca.

    alt


    Decyduj o przyszłości, zmieniaj świat!


    We współczesnym świecie bez reklamy nie może już istnieć wymiana informacji pomiędzy nadawcą a odbiorcą. Jej znaczenie coraz bardziej wzrasta i wywiera wpływ na wszystkie dziedziny życia, mentalność i zachowania ludzi. To nowoczesny sposób porozumiewania się rynku z konsumentem.

    Nauka zawodu odbywa się na przedmiotach teoretycznych i praktykach zawodowych u pracodawców. Warunkiem uzyskania tytułu technika organizacji reklamy jest przystąpienie do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe i zdanie go z wynikiem pozytywnym.


    Najczęściej w zawodzie wykonywane są prace związane z:

    • współpracą z mediami, agencjami reklamowymi, innymi firmami działającymi na rynku reklamowym,
    • posługiwaniem się narzędziami marketingowymi i reklamowymi,
    • wyszukiwaniem rynków zbytu,
    • rozwijaniem i budowaniem wizerunku marki lub produktu.


    alt


          Po skończeniu nauki będziesz potrafił/a:

    • analizować rynek potencjalnych odbiorców usług reklamowych;
    • pozyskiwać klientów i pośredniczyć w realizacji usług reklamowych;
    • prowadzić rozmowy handlowe i negocjacje z potencjalnymi klientami;
    • promować oferowane usługi reklamowe;
    • doradzać klientom przy podejmowaniu decyzji dotyczących usług reklamowych i zawierać z nimi umowy;
    • posługiwać się różnymi rodzajami i technikami reklamy oraz public relations;
    • tworzyć slogany reklamowe, scenariusze reklam radiowych i telewizyjnych;
    • organizować (na potrzeby reklamowe) sesje zdjęciowe i filmowe;
    • obsługiwać programy graficzne: Corel Draw, Photoshop oraz podstawowe programy użytkowe (Word, Excel);
    • posługiwać się językiem obcym.

            Możliwości zatrudnienia:

         Absolwenci tego kierunku mogą podejmować pracę w zakresie tworzenia tekstów i sloganów reklamowych, komputerowego opracowywania publikacji reklamowych, organizacji działalności wystawienniczej i produkcji reklamy radiowej, prasowej oraz telewizyjnej.

    Typowymi miejscami pracy dla technika organizacji reklamy są:

    • pełnoprofilowe i specjalistyczne agencje reklamowe;
    • działy marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych;
    • biura ogłoszeń środków masowego przekazu i reklamy;
    • działy promocji środków masowego przekazu;
    • agencje scenariuszowe i studia graficzne;
    • studia produkcyjne;
    • agencje do spraw kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej.
    Wirtualny Spacer
    Dobra Szkoła – Reforma Systemu Edukacji
    Krok do Biznesu
    Wojewódzki konkursu na najlepszy slogan - hasło promujące Podlasie
    Wojewódzki konkurs fotograficzny dla gimnazjalistów 'Zaklęte pod powiekami'
    Realizacja Projektów Unii Europejskiej
    Ogólnopolski Tydzień Kariery
    ZSTiO - szkoła zawodowców z pasją
    Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcacych im. Stanisława Staszica w Białymstoku • ul. Sienkiewicza 57 15-002 Białystok tel (85) 675 25 33, 675 00 77 • sekretariat@zstio.net.pl © Piotr Kiercel & Łukasz Matuszelański